BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

10 Ağustos 2010 Salı

Wikileaks

Geleneksel gazete kavramı artık bitiyor zannımca. Şahsen ben ancak dışarıda isem ve boş zamanım var ise alıyorum gazete. O da o haftaki Uykusuz'u henüz okumadıysam :) 30 yaşın altı kesim için de durumun benzer olduğunu düşünüyorum. İnternetteki haber portalları yetiyor çünkü değil mi hepimize. Hatta ben onları dahi açmıyor ve Google Reader'dan takip ediyorum ne yalan söyliyim. Dolayısıyla medya organlarının ancak bir fark yaratarak ayakta kalabilecekleri aşikar. Bunu Türkiye'de şu anda bir şekilde yapan veya yapmaya çalışan Taraf gazetesi var. Onların yolu tabii ki de riskli ve zorlu.

Fakat daha zorunu yapmaya çalışan bir oluşum çıktı ortaya. Daha doğrusu 2006'dan bu yana varmışlar; fakat biz ABD'nin Afganistan işgaliyle ilgili sivillerin öldürülmesiyle ilgili sızdırdıkları video (Collateral Murder - Wikileaks - Iraq) ile duyduk adlarını. Fakat adamlar uluslarası çalışıyor. Dolayısıyla hakkında haber sızdırdıkları her kurum, hükümet vs. ile mücadele ediyorlar. Şimdiye kadar ortaya çıkardıkları işleri özetleyen faydalı bir blog yazısı için buraya göz atmakta fayda var.