BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

5 Eylül 2010 Pazar

Ponpon Kızlar Meselesi

Burda politik içerikli yazılar yazmayacağıma and içmiştim. Fakat malumunuz son günlerde bir ponpon kız meselesidir almış başını yürüyor. Konunun birçok yanıyla tartışılması gerektiğini düşündüğüm için yazma gereği duydum. Efendim olay şöyle gelişiyor: Ukrayna orijinli Red Foxes gösteri grubunun Türkiye'de düzenlenmekte olan dünya basketbol şampiyonasındaki rutin performansları Türkiye maçlarında dışarıdan müdahale ile engellenmiş. Dış basın da bunu fırsat bilip vermiş veriştirmiş ülkemizde hüküm süren rejim üzerine.

Mevzuya dışarıdan bakınca haksız da sayılmazlar hani. Fakat olayın irdelenmesi gereken birkaç farklı boyutu söz konusu. Bunlardan bir tanesi ve en öne çıkanı basketbol federasyonunun hükümete hoş gözükmek (Kullandığım kelimeleri dikkatle seçmeye gayret gösteriyorum dikkat ederseniz.) için bu tasarrufa gittiği yönünde. Tabii ki de federasyonunun yalanlayıcı açıklamaları da mevcut. Zaten yazıyı yazmadan önce yaptığım ufak çaplı araştırmada da konuyla ilgili makale ve açıklamaların havalarda uçuştuğunun farkına vardım. Bu da konunun sıcak gündemde var olduğunu gösteriyor, ki olması gereken de buydu zaten. Fakat bu işin sorumlusu kimse artık ortaya çıkmalı ve konu daha net tartışabileceğimiz bir düzlem üzerine oturmalı diye düşünüyorum.

Normalde uzun yazılar yazmayarak sizleri sıkmamaya gayret gösteriyorum; fakat bir diğer iddia da söz konusu tedbirin İranlı yetkililerin maçlarda VIP protokolünde boy göstermesi dolayısıyla dış işleri yetkililerimizce alınmış olabileceği yönünde. Hatta doğruysa eğer, olayın kurbanı olan kızlarımız İran maçları oynanırken -normalde protokol tribününün önünde durdukları için- mini etekli kreasyon yerine uzun taytlı kreasyonla sahadaki yerlerini almışlar.

Tabii ki de iddiaların odağında her zaman olduğu gibi AK Parti ve RTE var. Bu konuyu değerlendiren iç basından bir köşe yazısı için sizi şöyle davet ediyorum. Ki söz konusu yazıdan, yukarıda link'ini verdiğim NY Times'ın makalesinde de alıntılar yapılıyor.

Haberi olmayan kalmasın istedim. Boğazımıza kadar EVET ve HAYIR'a batmışken, bu konudan yola çıkarak sağlıklı zihniyet değerlendirmeleri yapabilmemiz ümidiyle.

Herkese keyifli pazarlar...


Edit: Keyifle takip ettiğimiz haber portalı Zaytung'un da konuyla ilgili bir yazısı mevcut. Bir kuble olsun neşelenmek isteyenlere...